söndag 7 februari 2010

Att utnyttja de stupade för att nå politiska mål.

Det dröjde inte länge innan element inom vänstern började utnyttja de två svenska officerare som stupat i tjänst för sina egna politiska mål. Det är en oerhörd förlust att två unga män har blivit berövade livet oavsett omständigheter. Heder till Röda berget som tar avstånd från detta osmakliga beteende.

Jag hoppas innerligt att den skadade soldaten ska återhämta sig samt att tolkens och officerarnas familjer ska få det stöd de behöver.

SvD DN

4 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du att beslutet, att kriga i Afganistan, är
opolitisk?
Har du någon kontakt med verkligheten?

It's automagical sa...

Nej, jag menade precis det jag skrev.

Alltid Rött Alltid Rätt sa...

Som ovan skriver så är det ett politiskt beslut att kriga i Afghanistan och då måste man självfallet, åtminstone om man tycker man ska ha en demokrati, på politiska grunder kunna säga emot det beslutet. Och framförallt så hade jag samma åsikt innan soldaterna dog. Som liberal statsvetarstudent så borde det vara självklart för dig och det är märkligt att du inte tycks inse det.

It's automagical sa...

Jag ifrågasätter inte ert ogillande av insatsen i Afghanistan, jag motsätter mig att ni använder tre unga killars död som hävstång för att lyfta era åsikter.. Speciellt när det sker några timmar efter deras död.

Det är självklart att ni ska få säga det, jag påpekar bara att det är lågt.

Skicka en kommentar