måndag 30 november 2009

Modern Warfare 2 vs Nötknäpparen

 

 Tre liberaler kommer idag på Svd med ett mycket bra förslag. Självklart ska inte kultur värderas olika, en kulturform ska i statens ögon inte vara överlägsen en annan. Låt oss även slippa kulturformer som inte kan bära sin egen vikt. Är det ingen som vill gå och och se senaste uppsättningen av "Pernilla Wahlgren sjunger Bellman baklänges i moll" så låt den gå under.

Jag spelade i dagarna ut Modern Warfare 2 och jag kan med glädje säga att jag fick ut långt mycket mer glädje av det än att sitta 3h på en stol och lyssna på en tjock tant. Varför ska då jag betala 25% skatt på mitt spel medan operabesökarna bara betala 6% skatt? Båda är likvärdig kultur!
Det är ju heller ej otänkbart att piratkopieringen skulle minska då spel blir billigare.




3 kommentarer:

Gurra sa...

Jag lirar också hellre dataspel än kollar på opera, men att kalla det för kultur är lite väl överdrivet. Eller?

It's automagical sa...

Nej. :) Varför skulle det vara så?
Har man spelat Mass Effect eller nåt annat kul så vet man att det är som en mycket bra film, bara det att den är interaktiv. Det är absolut kultur, modern kultur.

Gurra sa...

Jo, eller så kan man ju kalla alla fritidssysselsättningar för kultur. Frimärkssamling, Sudoku-kryss, korpenfotboll, you name it...Fotbollsspelare är numera kulturarbetare :)?

Skicka en kommentar